27.07 niedziela
20:00 Kościół Pokoju 45′ 50′

Henry Purcell: Queen’s Dolour
Nicola Matteis: Maniera italiana
Nicola Matteis:Andante Malinconico
Henry Purcell: Sonata g-moll (Ten Sonata’s in Four Parts Z. 807)
Miss Philarmonica: Sonata Terza g-moll (Sonate a due violini col violoncello obligato e violone o cimbalo)
Nicola Matteis Junior: Fantasia
Nicola Matteis: Sarabanda Amorosa
Nicola Matteis: Diverse Bizarrie sopra la Vecchia Sarabanda o pur Ciaccona
Henry Purcell: Trumpet Tune
Nicola Matteis: Borre
***
Henry Purcell: Ground Z. D221
Henry Purcell: Two upon a Ground
Miss Philarmonica: Sonata Quinta c-moll (Divertimenti da Camera a due violini Violoncello o cembalo)
Nicola Matteis Junior: Trio sonata g-moll
Miss Philarmonica: Sonata G-dur
Nicola Matteis: Adagio
Nicola Matteis: Corrente
Nicola Matteis: Untitled & Division
Nicola Matteis: Hold the tongue
Francesco Geminiani: Concerto Grosso d-moll, H.143, La Folia

LE CONSORT
Théotime Langlois de Swarte Sophie de Bardonnèche skrzypce
Hanna Salzenstein wiolonczela
Justin Taylor klawesyn

bilety 70 zł (normalny) i 60 zł (ulgowy) dostępne są na stronie oraz w kasach Świdnickiego Ośrodka Kultury

W swoim programie zespół Le Consort przedstawia trzy wielkie postaci (a jednocześnie oblicza) muzyki w Londynie na przełomie XVII i XVIII wieku: Henry’ego Purcella, Nicolę Matteisa i Mrs Philharmoniki. Henry Purcell zdefiniował styl angielski w epoce baroku, łącząc niezwykłe bogactwo polifonicznego dziedzictwa muzyki wokalnej i tradycji angielskiego consortu z nowinkami stylistycznymi z Francji i Włoch. Nicola Matteis, genialny skrzypek urodzony w Neapolu, wprowadził do Anglii włoską śpiewność i wirtuozerię, tworząc w swoich kompozycjach nastrój ekscentrycznej, włosko-angielskiej melancholii. Mrs Philharmonica, tajemnicza, działająca pod pseudonimem kompozytorka, publikowała sonaty w bardzo oryginalnym stylu, przesyconym włoskim duchem i angielskim spleenem.

„Grając ich utwory, zanurzyliśmy się w mistyczną atmosferę angielskiej muzyki – pełnej niemal rozdzierającej melancholii, przejmującej ekspresji, zaskakującej, dziecięcej wręcz prostoty oraz chwytliwych, choć niepokojących melodii połączonych z popularnymi pieśniowymi i tanecznymi formami – a wszystko to skąpane w wyraźnych wpływach włoskich. Zafascynowała nas estetyka, której emblematycznym motywem – od początków naszego zespołu – jest VI sonata Henry’ego Purcella. Zbudowana na powtarzającym się groundzie, jest kwintesencją geniuszu Purcella, badającego najgłębsze zakamarki ludzkiej duszy. To niezwykłe, hipnotyzujące dzieło, które intensywnością emocjonalną przywodzi na myśl finałową arię Dydony z opery tego samego kompozytora, stanowi punkt wyjścia naszej artystycznej drogi i podróży do serca dawnego Londynu poprzez repertuar triowych sonat”.

— członkowie zespołu Le Consort


Le Consort fot. Julien Benhamou